Στα ευρωπαϊκά όργανα αποφάσισε να παραπέμψει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ) το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την απευθείας διάθεση, από μεγάλη πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία, συσκευής που απευθύνεται σε διαβητικούς χωρίς αυτή να περνάει μέσα από το κανάλι των φαρμακείων.

Συγκεκριμένα ο ΠΦΣ ζήτησε από την PGEU να θέσει το θέμα της αλα καρτ αντιμετώπισης των φαρμακοποιών από την εν λόγω εταιρεία, προς συζήτηση στο ADVISORY WORKING GROUP της 19 Οκτωβρίου, όπου θα είναι εκπρόσωποι των φαρμακοποιών από όλες τις χώρες.

Στην όλη υπόθεση έχει εμπλακεί και δεύτερη εταιρεία, η Mylan, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες γενοσήμων στον κόσμο, η οποία πρόσφατα εξαγόρασε τον κλάδο που αφορά σε συγκεκριμένα εξειδικευμένα επώνυμα προϊόντα και στα οποία πάντως δεν περιλαμβάνεται το προϊόν για τους διαβητικούς ασθενείς, της εταιρείας που κατηγορούν οι φαρμακοποιοί ότι πουλάει παρακάμπτοντάς τους.

Παρόλα αυτά οι φαρμακοποιοί φοβούμενοι ότι η Mylan θα μπορούσε να ακολουθήσει αυτήν την απαράδεκτη, όπως τη χαρακτηρίζουν τακτική παράκαμψης των φαρμακείων, είναι έτοιμοι να μποϋκοτάρουν τα προϊόντα της.

Η Mylan από την πλευρά της με επιστολή της προς τον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ του ΠΦΣ ξεκαθαρίζει τη στάση της.

Καταρχήν, διευκρινίζει ότι αντικείμενο της πρόσφατης εξαγοράς από την εταιρεία κατά της οποίας στρέφονται οι φαρμακοποιοί, αποτέλεσε επιχειρηματικός κλάδος και όχι η ίδια η εταιρεία που συνεχίζει να δραστηριοποιείται ανεξάρτητα στην Ελλάδα.

Και συνεχίζει: Με γνώμονα μας να παραμείνει αδιασάλευτη η πρόσβαση των Ελλήνων επαγγελματιών υγείας και ασθενών στα προϊόντα μας, αλλά και σε συμμόρφωση των δεσμευτικών οδηγιών των αρμοδίων αρχών (ΕΟΦ), το απόθεμα που υπήρχε προ της εξαγοράς συνεχίζει υποχρεωτικά να διατίθεται κανονικά.

Αναπόφευκτα, μετά την εξαγορά μέρος του υφιστάμενου stock, του κλάδου που αφορά στα εξειδικευμένα και επώνυμα φαρμακευτικά σκευάσματα στις ανεπτυγμένες χώρες πλην των ΗΠΑ, ανήκει πλέον στην Mylan .

Μάλιστα στη συνέχεια διευκρινίζει ότι για τα προϊόντα της Mylan δεν συντρέχουν εμπορικές συνέργειες με την εταιρεία που κατηγορούν οι φαρμακοποιοί ή συνεργασίες co- marketing, co-branding ή άλλης συνεκμετάλλευσης. Πολύ απλά και για το διάστημα μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, κάποια από τα προϊόντα της Mylan, που είχαν συσκευαστεί πριν την εξαγορά, κυκλοφορούν ακόμα με συσκευασίες και λογότυπα της εταιρείας της οποίας εξαγόρασε τον επιχειρηματικό κλάδο.

Η μεταβατική αυτή περίοδος άλλωστε, όπως αναφέρει η Mylan στην επιστολή της, είναι επιβεβλημένη και ελέγχεται από τις κανονιστικές αρχές για το διάστημα μέχρι και την αλλαγή της Αδειας Κυκλοφορίας.

Μάλιστα, η Mylan ουσιαστικά πάει και ένα βήμα παραπέρα για να δείξει ότι σέβεται τη συνεργασία που έχει με τους φαρμακοποιούς και τα φαρμακεία, αφού υπενθυμίζει ότι για το συγκεκριμένο θέμα .. .προσβλέποντας και επενδύοντας στη σχέση της με τους φαρμακοποιούς, είχε ήδη απευθύνει την από Φεβρουαρίου 2015 σχετική επιστολή της, παράλληλα και με αντίστοιχες τακτικές προφορικές ενημερώσεις .

Και καταλήγει στην επιστολή της: Πληροφορούμαστε για την πρόθεση μέρους των φαρμακοποιών να τηρήσουν αρνητική στάση απέναντι σε προϊόντα της Mylan, προφανώς λόγω της σύγχυσης και μόνο που προκαλεί η συσκευασία και λογότυπα που αυτά φέρουν.
Πιστεύουμε ότι η παρούσα επιστολή διευκρινίζει επαρκώς το θέμα, παραμένουμε ωστόσο στην διάθεση σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία. Η Mylan θεωρεί και αποδεικνύει καθημερινά ότι αντιμετωπίζει τους φαρμακοποιούς ως πολύτιμους και αναντικατάστατους επιστημονικούς συνεργάτες της, στην αποστολή της να προσφέρει πρόσβαση στους ασθενείς σε ποιοτικά φάρμακα.

DAILY PHARMANEWS 03/10/2016